Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veroplky 27

Adventní čas, krásný čas. Hlavně když máte kočky. Pardon. Kočku a tygra. Vánoční stromek a světýlka… K zemi letělo všechno. Jen tygr vzhůru.    

Vždycky jsem nechápala ta videa na netu ohledně maček, co dokážou udělat o Vánocích. Mým holkám jsou 4 a 7 let. Každý rok u mě doma vzniká Ježíškovo království a užívám si toho, jak tyhle všechny serepetičky můžu mít a moje holky mi nic nezničí. Od dřevěných dekorací po girlandy, věnce, svíčky, soby, sněhový koule i kužely, svítící skřítky, hvězdy, mašle a světýlka…všude samá světýlka. Ovšem pokaždé jsem měla umělý strom. Letos máme krásnou 180 cm jedličku. Dala bych i větší, ale Vánoce trávíme s rodinou, kde ten strom je megalomanský, tak tady stačí stoosmdesátka.  

Tak mainskýmu tygrovi se moc líbí. Doma je cítit kus lesa, vytváří krásnou atmosféru, jedluš na sebe dostala jen světýlka a velký stříbrný kytky. Nechtěla jsem ji přeplácat, ať je krásná sama o sobě. No hlavní důvod je, že řetězy a koule tygra extrémně lákají a packou s nima rozjíždí velkou hru.  

Dala jsem jim kožešinu pod strom, vypadaly obě jak z časáku. Dvě krásný mačky sedící vedle sebe na chlupatině, nad nimi mohutný strom a chybí akorát rudá mašle kolem krku. Flow (mainka) jen sedí a kouká, jak se všechno třpytí a svítí. Když strom zhasnu, křičí, ať ho rozsvítím a má z toho radost. Tak mám taky radost. Vidět ty děcka jak jim svítěj oči, to prostě chceš.  

Jednoho večera se ale strom nerozsvítil. Vím, vypadá to, že už ho tady mám měsíce, ale teprve přes týden. Chápu, že většina lidí ho nemá ještě ani koupený nebo je na zahradě anebo se bude vytahovat ze sklepa a oprašovat. Zkoušela jsem ta světýlka opravit, nic. Nakonec jsem je sundala a prošla všech 400 žároviček, všechno v cajku. Kabel taky. Tentokrát v tom Flow nejede a nebylo třeba dávat výchovnou lekci, jak se chovat k vánočnímu stromu. Jenže holka byla vyřízená, že strom nesvítí. Tak jsem dala další světla. Narvala jsem rovnou dvoje, ať to má grády a ČEZ si trochu vydělá. Pojistky jsem v baráku ještě nevyhodila.

Tak si přijdu z práce, dám chladit prosecco, připravím olivy, sušená rajčata, sýry, že bude hezký večer. Pustím si vánoční film, zalezu pod deku, všechno vánočně svítí, strom se tyčí v obýváku a říkám si: „A tak, Veroniko, máš tady malinký, vysněný Rockefellerovo centrum.“ 

Zadívám se na film, totálně zrelaxovaná a v tom šílená rána. Světla zhasla, strom letěl k zemi, malá číča skočila jak lemur metr vysoko a běžela pryč. Prosecco letělo, mainka letěla vzduchem. Překousla kabel u světýlek, dostala 220, ocas se naježil a odmrštilo ji to. Šíleně se lekla, běžela, ječela, já běžela, taky ječela a zjišťovala, co se stalo. Když jsem se ujistila, že jí na první pohled nic není a že by ji to zabilo rovnou při překousnutí, vrátila jsem se na místo činu a ohledala ho. Důkaz byl jasný. Přímý překousnutí rovnou u zásuvky. Vyzdvihla jsem překousnutý kabel vzhůru a zkoumala ho očima – jasná příčina.  

Pak mi ale došlo, že kočka mohla být už v nebi. Vrátila jsem se za ní a celou ji ochmatala, opusinkovala, uhladila a zjišťovala, zda se jí nemůže už nic stát. Kromě toho, že se bála přijít do obýváku a měla strom jako největšího nepřítele, tak se jí nic nestalo. Jen přišla o jeden ze sedmi životů. Ehm, vlastně ze šesti, jednou už letěla ze škrabadla na záda. A tak říká se, že kočky padnou vždycky na všechny čtyři…to moje tele, prostě ne. Dlouho jí to ale netrvalo a za dvě hodiny už zase ležela pod stromem a zkoumala, co si na ni přichystá dál. Nezmar. Je strašně nebojácná. Je prostě dobrá.  

Ráno jsem pro jistotu zavolala veterináři. Po představení do telefonu jsem se chtěla ujistit, jestli ví, kdo jsem a jaké mám kočky.  ,,Paní Jirásková, nebojte, vím jaké máte kočičky.“ Jasně, kdo by zapomněl, že. Tak jsem začala vysvětlovat celou story. Doktor se zeptal, jestli Flow žije. Když jsem ho ujistila, že ano, začal se smát, jak se nám tohle zase mohlo stát. Ujistil mě, že už se jí nemůže nic stát, že by ji to zabilo rovnou. Jen ať zkontroluju pusinku, zda ji nemá popálenou, jinak že bude v pořádku.

Všichni ale víme, že ta kočka to udělala jen proto, aby máma měla o čem psát, že?  

Ciao!  

Autor: Veronika Jirásková | pondělí 18.12.2023 19:36 | karma článku: 17,76 | přečteno: 320x
  • Další články autora

Veronika Jirásková

Veroplky 28

Koleno letící horským vzduchem za zvuku Ti Amo nebo ukrajinský masér připravující moje tělo na frontu. To jsou největší zážitky poslední doby.

21.2.2024 v 17:45 | Karma: 18,54 | Přečteno: 392x | Diskuse| Osobní

Veronika Jirásková

Veroplky 26

Listopad. Skamarádila jsem se s Robertem Bryndzou, pokecala s prezidentem Klausem, pobesedovala s Vladimírem Dzurem, měla rozhovor v rádiu, oslavila narozky a prošla se po červeném koberci.

10.12.2023 v 18:07 | Karma: 15,89 | Přečteno: 304x | Diskuse| Osobní

Veronika Jirásková

Veroplky 25

Všichni se bojí pátka třináctého. Toho se nebojím. Můj život je jeden velký pátek třináctého. Kdo mě zná mnoho let, ví, že jsem magnet na trapasy a dramatické situace. Posledním takovým byl jeden říjnový pátek ...

2.11.2023 v 21:28 | Karma: 23,80 | Přečteno: 374x | Diskuse| Osobní

Veronika Jirásková

Veroplky 24

Kočka na veterině. Zdánlivě běžná věc, ale ne s moji kočkou a ne se mnou. A s naším veterinářem...Další z nevšedně všedních dní.

23.10.2023 v 21:18 | Karma: 24,36 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Veronika Jirásková

Veroplky 23

Prosila jsem své sledující na Instagramu o 10 hesel, které musím užít v dalším blogu: Pochopení; Vánoce se blíží; Australopithecus; Vřes, vřes; Láska, podzim, kamarádství z internetu; Crosscafe; Porozumění; Záhon; Láska;

9.10.2023 v 17:46 | Karma: 17,50 | Přečteno: 311x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 28
  • Celková karma 18,54
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem Veronika, ráda píšu vtipné příběhy, občas s lehkou dávkou ironie a špetkou sarkasmu, nebojím se černého humoru, ale důležité je umět se zasmát sám sobě. A když mé historky baví lidi okolo mě, snad budou i vás :-). 
Instagram: @beyourselfwithveronika.

 

Seznam rubrik